Sağlık

Kırmızı pancarın faydaları: Kırmızı pancar ne kadar tüketilmelidir?

Pancar ve suyu bol miktarda lif, C, B ve A vitaminleri içerir. Enflamasyonu azaltan ve hücreleri hasardan koruyan faydalı bitki bileşenlerine sahip kırmızı pancarda folat ve manganez bakır da bulunur. Bu dopdolu içerikle sizler için vücuda sunduğu tüm faydaları derledik…

KIRMIZI PANCAR SUYUNUN FAYDALARI



Beyin sağlığı için önemli!
Kırmızı pancar içerdiği nitratlar nedeniyle beyin sağlığı için oldukça faydalıdır. Nitratlar, demanstan etkilenen bölgenin oksijen seviyesinin erken bir aşamada artmasında etkin rol oynar. Yaşlandıkça beyne giden kan akışı azalır ama kırmızı pancar tüketmek bunu yavaşlatır.

Kilo vermek isteyenlerin tercihi!

Güçlü besinler ve lifle dolu olan kırmızı pancar, kilo verme sürecine yardımcı olur. Kırmızı pancarda bulunan magnezyum ve potasyum vücutta biriken fazla suyu atarak şişkinliği önler. Pancar metabolizmanın hızlanmasında etkin rol oynar ve fazla kilolardan kurtulmayı sağlar.

Kan basıncını kontrol eder!

Kırmızı pancarın içeriğindeki nitrat sayesinde vücuttaki kan damarları genişler, bu da kan akışının sabit tutulmasında ve tansiyonun düşürülmesinde etkilidir. Bu kalp hastalığı ve felç riskini azaltır.

Size ihtiyacınız olan enerjiyi verir!

Nitrat açısından kuvvetli olan kırmızı pancar tüketimi, sağlıklı erişkinlerde hareket performansını etkileyerek kuvvetlendirir. Kırmızı pancar spor aktiviteleri için güç sağlayacak kadar karbonhidrat içerir.

Kansızlıkla savaşır, kan akışını sağlar!

Kırmızı pancar, içerdiği demir miktarı sayesinde kansızlığı önlemeye yardımcı olur ve kan hücrelerinin yenilenmesini sağlar.

KIRMIZI PANCAR NASIL TÜKETİLİR?

Pancar pişmiş veya çiğ olarak tüketilebilir. Çeşitli tüketim seçeneklerini sizler için listeledik:

-Pancarı bütün veya dilimlenmiş olarak buharda pişirebilir veya kızartabilirsiniz.

-Haşlanmış kırmızı pancarı suyunu atmadan direkt olarak tüketebileceğiniz gibi pilav ve makarnalarınıza güzel bir renk vermek için de kullanabilirsiniz.

– Turşu şeklinde de tüketilebilen kırmızı pancarı az yağlı, zengin lif, karbonhidrat ve mineral kaynağı olarak sirke ile tüketebilirsiniz.

-Blenderdan geçirerek içecek olarak tüketebileceğiniz kırmızı pancarı içecek olarak da yemeklerinize ekleyebilirsiniz.

-Yapraklarında bulunan potasyum, bakır, magnezyum, A, K ve C vitaminleri için kırmızı pancarı salatalarınıza garnitür olarak ekleyebilirsiniz.

-Kırmızı pancarın kabuğu soyulup dilimlenip salatalara eklenebilir ve doğrudan çiğ olarak tüketilebilir.

-Pancarı dilimleyip üzerine tuz, karabiber, limon suyu ve baharat ekleyerek sağlıklı bir atıştırmalık haline getirebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
betturkey
jojobet
deneme bonusu veren siteler